PSYCHOEDUKACJA

Wstajemy rano i mamy poczucie, że nie wiemy, co dalej robić. Za chwilę ogarnia nas wrażenie, że wiedza, jakiej potrzebujemy jest wszędzie. Media, Internet, znajomi, książki, zasłyszenia dostarczają nam informacji, która niczym spadający wodospad staje się niekończącym źródłem wiedzy. Odchodzimy od tego, by za chwilę powrócić. O tym co się wokół nas dzieje informują nas również nasze myśli i przekonania, refleksje i emocje, wrażenia i doznania. Przemawia do nas nasza własna historia w parze z doświadczeniami, jak również historie osób nam znanych.

Mamy dużo wiedzy, wiadomości, wiemy gdzie jej szukać, umiemy się o nią postarać. Za chwilę okazuje się, że wiedza jest różna na jeden temat. Odczuwamy zdziwienie, rozczarowanie i chaos. A z drugiej strony? Jak często mamy stan nieświadomej niewiedzy, kiedy po prostu nie wiemy, że czegoś nie wiemy. Jest tak, dopóki nie spotka nas nic nowego, zwłaszcza złego.

Kiedy stajemy w obliczu trudnej sytuacji, gdzie jedynie emocje są źródłem informacji nie wiemy co zrobić i jak się zachować. Często towarzyszy temu presja czasu. Intuicja podpowiada, że trzeba reagować, działać, ale nie mamy pomysłu, w którą stronę wiedzie słuszna droga.

Psychoedukacja jest jedną z dróg, którą możemy iść, kiedy w naszym życiu jest dużo niewiadomych. Brak wiedzy często paraliżuje nasze zachowania, prowokuje do unikania różnych sytuacji czy często ludzi doświadczających wielu problemów. Wiedza psychologiczna oparta jest zarówno na faktach wynikających z badań, jak również wynika z naszych doświadczeń. Trzeba je jednak uporządkować, nazwać, oddzielić sprawy na które mamy wpływ, od tych, na które nie mamy. To, co jeszcze jest ważne, to zrozumienie, że wszelkie poznanie zaczyna się od tego, co czujemy w kontakcie z sobą zawsze wtedy, kiedy znajdujemy się w trudnej sytuacji i nie wiemy, co zrobić.

Prowadzimy spotkania dla: 

  • psychologów i pedagogów
  • nauczycieli
  • uczniów szkół każdego szczebla
  • studentów
  • rodziców i dzieci

Proponujemy warsztaty, wykłady i pogadanki w zakresie: 

  • Choroba w rodzinie dziecka / ucznia
  • Śmierć ucznia / nauczyciela
  • Śmierć rodzica / śmierć dziecka
  • Proces żałoby i osierocenia
  • Profilaktyka psychoonkologiczna
  • Psychoonkologia
  • Dobra przestrzeń na dialog w rodzinie
  • Realizowanie tematów godzin wychowawczych wg bieżących potrzeb szkoły